Apua ja tukea

Kaipaatko tukea elämäntilanteessasi?

Papit, diakoniatyöntekijät ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten.

Voit kääntyä seurakunnan työntekijän puoleen, kun kaipaat kahdenkeskistä keskustelua. Diakoniatyöntekijän kanssa on mahdollista purkaa elämän solmuun menneitä asioita luottamuksellisesti.

Voit varata ajan 044 781 9371 tai sanna.pihlaja@evl.fi

Diakoniatoimisto on siirtynyt Kunnantalolle ensimmäiseen kerrokseen. Löydät huoneen, kun tulet Kunnantalon pääovesta sisään ja käännyt oikealle. Huone sijaitsee Sivistyspalvelut käytävällä. Voit kävellä odottamaan käytävän päässä oleville nojatuoleille.

Taloudellinen apu.

Älä jää yksin taloudellisten haasteiden kanssa. Diakoniatyö neuvoo ja ohjaa taloudellisissa huolissa. Talouden selvittämisessä voit tarvita viimeisintä tiliotetta tai toimeentulotukipäätöstä.

Hyrynsalmen seurakunnan lähimmäispalvelu

Lähimmäispalvelu on Hyrynsalmen seurakunnan tarjoama palvelu yksinäisille ikäihmisille tai muille lähimmäistä tarvitseville. Lähimmäisinä toimivat seurakunnan vapaaehtoiset. Vapaaehtoiset lähimmäiset tuovat tavallisen ihmisen taidoin iloa ja virkistystä arkeen toimien iäkkään henkilön ystävänä, juttuseurana ja ulkoiluapuna.

Palvelu on maksuton. Kaipaamme lisää vapaaehtoisia. Jos sinua kiinnostaa toimia lähimmäisenä, ole yhteydessä diakonissa Sannaan.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa

Valokuva nuoresta naisesta ikkunan ääressä