Kirkkoväärtit ja vapaa-ehtoistoiminta

Osallistu jumalanpalveluksen järjestämiseen liittymällä kirkkoväärtiryhmään.

Kirkkoväärtin toimenkuvaan voivat kuulua kirkkoväen vastaanotto sekä tervetulotoivotus jumalanpalvelukseen, tekstinluku ja virsimonisteiden jakaminen.

Ilmoittaudun kirkkoväärtiksi

Lähimmäispalvelu

Tule mukaan vapaaehtoiseksi Hyrynsalmen seurakunnan lähimmäispalveluun  Lähimmäispalvelu on Hyrynsalmen seurakunnan tarjoama palvelu yksinäisille ikäihmisille tai muille lähimmäistä tarvitseville.  Vapaaehtoiset lähimmäiset tuovat tavallisen ihmisen taidoin iloa ja virkistystä arkeen toimien iäkkään henkilön ystävänä, juttuseurana ja ulkoiluapuna.

Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa.

Yhteisvastuu auttaa nuoria Suomessa ja maailmalla.

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla. Avun vievät perille HelsinkiMissio, Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat ja Kirkon Ulkomaanapu.

Keräykseen osallistuvat kaikki Suomen ev. lut. seurakunnat.

Yhteisvastuu-piispana 2024 toimii Espoon hiippakunnan piispa Kaisamari Hintikka. Puhumme tulevaisuuden hyvinvoinnista ja toivon luomisesta, korostaa Yhteisvastuu-piispa Kaisamari Hintikka.

Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.
Kirkkopalvelujen keräyslupa voimassa Ahvenanmaalla ÅLR/2022/9229 1.1–31.12.2023 asti.