Virkatodistus ja sukututkimus

tilataan Kuopion aluekeskusrekisteristä.

Virkatodistuksen voi tilata:

1. Yksityishenkilöt: Tilaa virkatodistus verkossa -asiointipalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta
    (Huom. Sukututkimustilaukset täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä)

2. Organisaatiotilaajat: VirkatodistustilauslomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä netin kautta

3. Puhelimitse numerosta 010 5733100

4. Kirjeitse osoitteesta Kuopion aluekeskusrekisteri, PL 1064, 70101 Kuopio

5. Asioimalla henkilökohtaisesti keskusrekisterissäLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Aluekeskusrekisteri on auki maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Tiedoksi: Virkatodistukset perunkirjoitusta varten saa nyt yhdellä tilauksella, kun vainaja on kuollut Kuopion aluekeskusrekisteriin kuuluvan seurakunnan jäsenenä tai ollut viimeksi jäsenenä ennen siirtymistä muuhun rekisteriin. Todistus kattaa kaikki Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien tiedot 15:sta ikävuodesta alkaen.

Nykyisiä ihmisiä koskevat tiedot ovat koko kirkon yhteisessä sähköisessä KIRJURI- järjestelmässä.

Näiden perusteella annetaan pyydettäessä virkatodistuksia.  Virkatodistus voi koskea yhtä henkilöä, perhettä tai sukua laajemminkin. Tällaista laajempaa todistusta sanotaan sukuselvitykseksi. Virkatodistuksia tarvitaan mm. henkilön kuoleman yhteydessä.

Sukututkimusta varten kirkonkirjoja voi tutkia netistä HiskinLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Suomen Sukuhistoriallisen yhdistyksen sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Laajoja sukututkimuksia tehdään seurakunnissa resurssien mukaan.